Thursday, June 12, 2008

Terkenang.....ALAMAK!!!!!

Semalam sedang aku berjalan menuju ke pasar malam Taman Maluri dari jauh aku lihat tersergam indah KLCC tiba-tiba aku terus terfikir. Dulu time aku lom kerja lg masih di zaman persekolahan bukan kemain nak sgt dtg ke KL ni. Selalu bermain dalam berfikiran aku, bangganya kalau dpt p KL. Yelaa KL beb, org kg mcm aku ni sure laa pk org KL ni kaya-kaya seme dan KL kan ibu negara Malaysia banyak benar pembangunan kat KL tu. Dalam drama-drama kat tv tu byk plak tunjuk tempat yang best best kat KL ni. Itu yang menambahkan lagi keterujaan aku ngan Kota KL ni.

Tapi setelah aku dewasa dan bekerja di ibu kota KL ni. xde laa segah mana pun dok KL ni. Perit ada laa.. ngan kos sara hidup yang semakin meninggi ni. Dulu time kecik-kecik beria -ia benar kalo citer tentang KL sekarang hapah pun xda. KLCC yang xde laa jauh mana pun dari umah aku tu pun jarang aku p. Hehhee lain laa zaman bujang dl ada gak jejak kat KLCC tu weekend hehe bukan per jumpa kengkawan tgk wayang n paling aku ske tengok ialah gelagat manusia kat KLCC tu. Macam-macam ragam.

Hari ni plak ada citer menarik.. hahhaa menarik ker or kitorang yang kena tarik... td time kat kaunter nak byr lunch adalah nampak kakak ni .. kitorang yg murah ngan senyuman ni pun senyum-senyum manis aar kan ngan kakak tu. Lepas kitorang blah tengah borak-borak n gelak gelak sambil jalan tu tetiba dgr ada org panggil plak. so toleh aar belakang. Nampak akak tadi,aku igt ada barang aku or kak elis ke tercicir sampai dia panggil kitorang tu. Pastu tetiba jer akak tu kata "sorry aar kejar u all", pastu kuarkan brochure dr beg dia. Aku ngan kak elis dah berbalas pandang dalam hati aku plak "ALAMAK". Rupa-rupanya akak tu agen unit trust. Terperangkap laa aku ngan kak elis. Akak agent tu sempat mintak no.phone kitorang. Lepas bagi no phone kitorang blah.Sib baik sekejap jer. So moralnya lenkali korang ni jangan suke-suke senyum manis ngan orang tau.. cuba senyum -senyum sumbing ke or senyum-senyum kambing ker... ahahhaa.. xde laa org nak kejar kejar...Hehhee esok kalo no phone akak agent tu timbul kat phone aku ni tau laa apa aku nak buat.. hahahahaa.. kalau korang tau cuba la tekaa? :)

No comments: